onsdag den 2. oktober 2013

Home sweet Home... Og så alligevel ikke!

Så er jeg hjemme igen efter 4 fantastiske dage i London fyldt med sightseeing, shopping og super meget hygge og søsterkærlighed! Hvor har det været dejligt! Og hvor har vi bare spist meget mad... Det blev både til gensyn med min gamle kærlighed Frozen Yoghurt, klassikere som Chips in a newspaper med Mayo

og nyfundne kærlighedshistorier som Nachos med Pulled Pork (ja, det var faktisk en overraskende god kombination!!!)

og en Chokolate Lava Cake som fik mundvand til at løbe i vand og dagens indtag af kalorier sikret! Og det har bare været skønt!

Hvor har jeg bare nydt at være afsted og kunne spise, som jeg har haft lyst til- og det uden at skænke mit kalorieregnskab mange tanker - Okay, nærmest ingen tanker!!! Det har bare været ferie og det med fokus på nydelse! 

Vi ankom torsdag middag og havde efter en hel dag med rejse og hjemmesmurte madpakker bare lyst til at finde et sted med noget let og lækkert mad inden vi skulle i musical om aftnen... Det endte med at blive til Shopping inden vi ramte Dominons Teater i stedet- den uventede shoppingtur medførte også, at vi i stedet for at finde en lille cafe endte med at spise aftensmad på Garfunkels! 

Indrømmet; Garfunkels er hverken kulinarisk nyskabende eller på nogen måde sofistikeret- men er man i London og har lyst til noget friskt og let, så er det et glimrende sted at spise en salatbar! Jeg havde sørget for at have overstået ugens fastedage inden afrejse torsdag, fordi jeg nok har indstillingen om, at "skal der være ferie, så lad der være ferie" - men til en anden gang ved jeg, at det sagtens kan lade sig gøre, at have fastedage på dage i London! Hvis jeg havde vidst, at det kunne lade sig gøre, at finde et sted med salatbar så tæt ved en musical, så kunne jeg sagtens have planlagt efter en fastedag torsdag... 

Men det har nu været skøn med ferie - både fra hverdagen og fra fasten! Og det var da også lidt hårdt at komme hjem fra London igen efter en masse dage uden at tænke og eller tælle kalorier og så hoppe direkte til en faste dag!

Efter ferien nåede jeg lige at have 6 timer i min lejlighed, indenfor hvilke jeg både skulle nå at pakke ud, pakke en ny kuffert og sove 5 kvarter i timen, før jeg skulle direkte afsted på kursus i København! Og ud over det hårde program, så startede jeg også lige ud efter ferien med en fastedag! Det var tiltrængt ovenpå sådan en ferie, hvor jeg bare gav mig selv lov til at nyde det! Da jeg kom hjem efter 3 dage på kursus, hvoraf 2 af dem var fastedage tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne få dommen og til min store overraskelse, så havde jeg tabt mig yderligere i forhold til inden turen til London... 

Altså, tænker jeg bare, hvis jeg kan tillade mig at leve så godt på ikke fastedage og samtidig tabe mig ved at have to ugentlige fastedage, så tror jeg lige jeg fortsætter med det her lidt endnu... Glæder mig til at se, om det kommer til at holde med 5 kg på 10 uger, som det står i bogen af Michael Mosley og Mimmi Spencer... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar