mandag den 10. marts 2014

Luksus for en slik...

Jeg kan rigtig godt lide at lave mad til mine venner, men nogle gange er det nu rart bare at sætte sig til bords og nyde, at det er andre, der har svedt i køkkenet- og andre, der klarer opvasken... Jeg elsker at spise ude og få ny inspiration til lækker mad, jeg har lyst til at lave hjemme... 

Sidst jeg var ude at spise var på Restaurant Komfur i guldsmedegade i Aarhus...

Konceptet er enkelt... En torsdag om måneden kan man få 5 retter for bare 250 kr. - det er virkelig billigt i forhold til kvaliteten - den er der nemlig ikke sparet på!

Først blev vi udsat får hjemmebagt brød, kryddermayo og citronsmør...

Dernæst en persillesuppe med torsk, marineret persillerod og fritteret persille...

Så en ceasar-salad. Ikke bare hvilken som helst salat, men den lækreste version af salaten, jeg nogensinde har smagt... Estragon/ceasar-dressing og pocheret æg går virkelig godt hånd i hånd og går liiiiiige i mit madhjerte!

Til hovedret gris med gris serveret meget kunstnerisk og med skønne farver på tallerknen- blandt andet rødbede-skum... Sådan har jeg aldrig fået en før! Og kødet var så mørt, det bare faldt fra hinanden!

Til hovedretten en rustik kartoffelmos.



Efter hovederetten var der brød og ost. Jeg er ikk den store brie-spiser, men brødet var til gengæld super lækkert.

Og prikken over i'et på denne torsdag; chokolade is med "jænne gue sawer"

Hele menuen blev serveret i hyggelige omgivelser og af virkelig søde og venlige tjenere. Der havde glimt i øjet og masser af overskud! 

Det var virkelig en god aften! Komfuret kan bestemt anbefales... Håber, der er andre, der vil få en lige så god oplevelse som vi havde!!!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar