tirsdag den 27. august 2013

Uge 2 – det her er da slet ikke så slemt….

Efter første faste-dag i uge 1 var jeg stadig topmotiveret for at forsætte med principperne i 5:2.

Der var bare liiiiiiige det, at uge 2 startede ud med kursus i København i 4 dage med en masse nye kollegaer og som det første kursus i forbindelse med mit nye arbejde. Der ville altså skulle både netværkes og spises god mad – og måske også drikkes en øl eller 2.

Jeg havde egentligt planlagt, at det skulle være tirsdag, der skulle være min faste-dag – men det viste sig, at der var arrangeret fællesspisning med de øvrige kursister den dag – så allerede i 2. uge af kuren viste det sig belejligt, at 5:2 principperne er så fleksible. I stedet for at smide hele kuren ud af vinduet med et gevaldigt ”så kan det også bare være ligemeget…!”, valgte jeg bare, at det skulle være onsdag, der skulle fastes.

Okay kombinationen af, at have været ude at få et par øl med mine kollegaer tirsdag aften og så ikke kunne spise noget, der kan hjælpe med at holde eventuelle tømmermænd fra livet, er måske ikke den bedste. Men dagen gik faktisk overraskende godt… Selvfølgelig giver det anledning til et par kommentarer fra med-kursisterne, når man går en tur i frokost-pausen i stedet for at gå med til frokost og samtidig ikke kaster sig over slik-posen på bordet, når man hen på eftermiddagen bliver tilbudt det ”for lige at få lidt energi her sidst på dagen” – men alt i alt en succes. Jeg havde allieret mig med min søster, der lavede aftensmad til mig, så hele dagen havde jeg en middag i godt selskab at se frem til.

Efter at være kommet igennem dagen med en del (Indrømmet: Måske lidt mere end anbefalet daglig ration, meeeeen…) kaffe, var aftnens måltid kærkomment. Men det bedste ved det hele var, at følelsen af at være sulten faktisk var let at komme sig over, selv om den meldte sig hyppigt i perioder i løbet af dagen. Og så må jeg jo erkende, at jeg, da jeg vågnede torsdag morgen, havde en følelse af at være let og frisk og glad og veludhvilet.

Jeg tænkte; det kan godt være, at det er psykisk (det er det sikkert!!!) – Men jeg bilder mig selv ind, at jeg allerede kan mærke, at det er sket ændringer med min krop. Og så glæder jeg mig allerede til næste faste dag…
Denne forventningens glæde blev blot yderligere bestyrket, da jeg efter 2. fastedag og efter kursus og efter en aften med hvidvin og Sushi med min mor og søster, kunne gå på vægten og konstatere, at den første uge, havde resulteret i MINUS 2 kg. Jeg tænkte; Jeg fortsætter lige med det her lidt endnu…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar