torsdag den 29. august 2013

Ikke-fastedags opskrift nr. 1


Scrambled eggs med ristet røget filet og lynstegt peberfrugt
Jeg elsker at forkæle mig selv fra morgenstunden de dage, hvor jeg har tiden til det. Det gøres gerne ved at lave lækker morgenmad og nyde den på min altan med fødderne oppe, udsigt over havnen, vind i håret og en god kop kaffe…
Det lyder måske overskudsagtigt og frelst, men det er det ikke… Det tager 10 minutter at lave morgenmaden – og den passer faktisk sig selv mens jeg bader.



Step 1: 2-3 skiver røget filet ristes på panden i lidt raps-olie. Ristes indtil det er gyldent og sprødt. Og lægges på en tallerken.

Step 2: Peberfrugt efter ønsket mængde skæres i strimler og ristes på panden i resterne af olien fra ristningen af den røgede filet.

Step 3: 2 æg røres ud i en skål med en stor spiseskefuld hytteost, krydres med muskatnød og lidt salt og hældes op på den varme pande, evt. i lidt flydende becel. Efter et minutstid skrues ned på 1 og der lægges stanniol over panden, der skal stå i 3-5 minutter eller indtil æggemassen ikke længere er flydende ovenpå.

Step 4: Det hele hældes op på en tallerken. Server med purløg




Ingen kommentarer:

Send en kommentar