torsdag den 26. september 2013

Jeg rejser ud og ser den store verden nu - og det er med godsamvittighed...

Så kom dagen endelig! Jeg skal til London!!! 4 dage sammen med min søster - jeg glæder mig og det har jeg gjort siden turen blev bestilt i foråret! Vi skal bare hygge og shoppe og slappe af og se byen og nyde det og gå på café og gå på pub! Det bliver så godt!

Sidst jeg var i London var en kæmpe oplevelse- Det var mit første møde med byen! og virkelig fedt!!! Jeg var afsted med en veninde og vi hyggede os så meget...

Men dengang havde jeg dog lige været i gang med et Weight-watchers forløb, hvor øl og pommesfrites og kage og varm kakao havde været forbudt- det resulterede i, at da jeg kom til London, blev der indtaget rigelige mængder herfra - hvilket kostede 4 kg i vægtregnskabet og at Weight-watchers programmet røg en tur ud af vinduet! Det der med, når noget er forbudt... Ikke godt til min på daværende tidspunkt manglende rygrad...

Denne gang bliver det på en lidt anden måde.

Punkt 1. Inden afrejse var jeg på vægten. Jeg havde smidt 2,5 kg i forhold til min vægt, da jeg startede diæten - FEDT! Væk med dem...

Punkt 2. Jeg har i ugen for rejsen nået at holde 2 fastedage og i ugerne op til har jeg faktisk haft en ekstra fastedag hver uge for at "spare lidt op" til turen!

Punkt 3. Jeg tror på, at jeg med diæten har lært noget om mad og nydelse af mad sådan generelt, der kommer til at betyde, at jeg ikke bare spiser et stykke kage, hver gang vi skal ind og have en kop kaffe et sted og at jeg ikke vælger pommesfrites som mellemmåltid - i hvert tilfælde ikke med mindre det virkelig er det, jeg har allermest lyst til.

Punkt 4. Det der med at faste gør ligesom noget ved min indstilling til at spise og få mad. Jeg har lært "at køre længere på literen" - det er faktisk okay, at maven rumler lidt og man når at føle lidt sult. Rigtig meget af det kan klares med en flaske vand eller en kop kaffe og jeg dør slet ikke af det! Det betyder, at jeg ikke kommer til at gå og småspise og småsnacke bare fordi jeg kan og for ikke at risikere at blive sulten senere - det er faktisk ikke noget, jeg er bange for længere... Og det er fedt.

Punkt 5. 5:2 diæten har lært mig at prioritere - i endnu højere grad end jeg gjorde det før - at det handler om at spise mad, der virkelig et tilfredsstillende - det betyder også, at denne her tur ikke kommer til at være præget af at spise steder, som sikkert "ser fine nok ud" - nej, jeg vil ikke gå på kompromis. Jeg vil ikke kun have nye sko med hjem i kufferten, men også madoplevelser med hjem i baggagen...

Der er sikkert også en masse andre punkter, der burde komme med på listen - men alt overskyggende må være at - jeg på intet tidspunkt vil have dårlig samvittighed. Hvis der ryger et kilo på på turen - er det fordi, der er noget mad eller drikke, jeg har prioriteret er det værd - og så er det ikke værre, end jeg kan tage en ekstra fastedag, når jeg kommer hjem igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar