fredag den 25. oktober 2013

Jeg drømmer om...

Jeg sidder midt i specialeskrivning og jeg synes faktisk ikke det er sjovt! Der er så mange andre ting, jeg hellere vil lave - ja faktisk er der ikke mange ting, jeg ikke hellere vil!

Det giver anledning til en del overspringshandlinger! En af mine yndlings er at søge efter ny madinspiration!

I går brugte jeg en times tid på at undersøge Sous Vide maskiner og kigge lidt på mulighederne indenfor disse. Det medførte, at jeg forelskede mig i tanken om et projekt bestående af en sous vide maskine på mit køkkenbord konbineret med en roastbeef og en whiskeyblend i min kødkanyle... Desværre mangler jeg netop nu den vigtigste del af projektet - nemlig maskinen! Men man har vel lov til at drømme!!!

Og drømme, det gør jeg gerne! Jeg gad virkelig godt at kunne servere perfekt rødt og mørt kød til mine gæster - og kunne lege med tempreturene og tilberedningstiden indtil den perfekte oplevelse var nået! Og så bare sætte tænderne i et stykke oksekød, der er så mørt, at det kan tygges med øjenvipperne... Så nu begynder jeg at spare op til sådan et apperat! Og der er heller ingen tvivl om, hvad der kommer til at stå øverst på ønskesedlen til jul og fødselsdage fra nu af!

Jeg tænker også, at det kunne være helt optimalt til hverdagsbrug - at lægge sådan et kalkunbryst i vandbad om morgenen sammen med en masse krydderurter og så bare komme hjem til noget, der var saftigt, velsmagende, mørt og perfekt rosa stegt! Ja som sagt drømme, gør jeg gerne!

Jeg har en veninde og hendes kæreste, jeg engang imellem laver virkelig lækker mad sammen med! Det har nogle gange været noget med at gå en hel dag og bare bruge tiden på at finde de helt rigtige ingredienser på markedet på Ingerslev Boulevard og så efterfølgende mødes og kokkerere med en god flaske vin og bare hygge om madlavning og efterfølgende indtagelse af mad, der bare er veltillavet! 

Der er måske også en smule konkurrence om, hvem der har det bedste køkkenudstyr imellem ham og mig... Eller også er det bare mig, der gerne vil have alt køkkenudstyr i verden! 
Jeg har en spiralizer... Det har han ikke!


Han har en pure-maskine, det har jeg ikke! Jeg har en kødkanyle, det har han ikke! Han har en Kitchen Aid... Det har jeg ikke!

Jeg tror han vinder indtil nu... Men en Sous Vide maskine, det ville være lidt som at have Spar Es på hånden! Og lige når det kommer til køkkenudstyr, så er det en konkurrence, jeg godt gider at vinde... Men indtil nu, så drømmer jeg bare... Og det fortsætter jeg med lidt endnu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar