tirsdag den 31. december 2013

Lille nytårs aften...

Så er der temmelig meget op over, at der skal være styr på nytårsmenuen... Sidste år stod den på 12 rettersmenu (se tidligere opslag ) i år er jeg kun én til at lave mad, så det bliver mere moderat; en 5-retters menu!

Jeg glæder mig rigtig meget til at forkæle mine gæster med en masse god mad (forhåbentligt!!!) og menuen er planlagt efter, at vi skal have god tid til at nyde retterne og til at nyde hinandens selskab! Og så er det planlagt efter, at jeg ikke skal stå i køkkenet hele aftnen, mens mine gæster bliver ladt alene!

Men inden det kan blive nytår, er man nødt til at holde en prøvemiddag... Eller i år blev det faktisk nærmere til en lille nytårsaften...

Middagen bestod først af gravet laks... 



Dernæst skulle Webergrillen bruges for sidste gang i 2013...

Det blev til den mest cliché 90'er menu; flødekartofler, bønnesalat og flankesteak...



Men der er intet galt med cliché, når det virker...

Vi sluttede af med et stykke bryllupskage, jeg havde fået med hjem fra et bryllup!


Guft siger jeg bare... Chokoladebund med brun chokolademousse, hvid chokolademousse og skovbær! Hold nu op det var godt! Brudeparret blev sendt mange kærlige tanker, da vi nød bryllupskagen med et glas af den utroligt lækre dessertvin, de havde valgt til! Vi snakker fuglesang, altså... Og det kommer altså da en person, der ellers ikke er så meget for desserter...

Alt i alt var det en dejlig måde at fejre at det var dagen før nytårets komme... Også selvom der ikke var noget af menuen fra dagen før dagen, der skulle bruges til selve nytåret... Hvor andre glæder sig til jul, så er nytårsaften altså noget helt særligt for mig. Fordi det ofte er noget af det bedste mad, man får hele året, og fordi charmen altid lige får en tand ekstra...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar