mandag den 23. december 2013

Middag med tømmermænd

Jeg havde været til julefrokost med mit arbejde og må erkende, at det jeg havde formået at indtage i løbet af dagen derpå mest vari flydende format eller i familie med peanuts... 

Om aftnen skulle jeg have besøg af en kammerat og ham fik jeg overtalt til at tage nogle gode bøffer med op til mig... 

Jeg havde i mit køleskab et hokaidogræskar liggende. Og det skulle bruges i dagens anledning...


Græskaret blev skåret i tern og smidt i en gryde sammen med en masse løg g hvidløg og lidt vand... Og så fik det lov til at stå og simre, mens resten af middagen blev tilberedt... 

Som tilbehør blev det til sukkerbagte løg... Almindelige hvide løg hældt over med noget flydende margarine og sukker og så ellers i ovnen indtil løgene er bløde og møre og sukkeret karamelliserer...



Jeg lavede også en gang squash-stave viklet om med røget filet... Det var egentligt et resultat af, at jeg havde en squash men til gengæld var løbet tør for grønne bønner i fryseren...



Bøfferne fik en tur på grillpanden og fik så en klar krydder/mandelsmør ovenpå...

Det hele blev serveret med resterne af en timian-sauce fra madlavningskursus...
Alt i alt et glimrende måltid...







Ingen kommentarer:

Send en kommentar