tirsdag den 7. januar 2014

En uge med lækker mad ude...

Jeg elsker at lave mad! Jeg elsker at lave god mad! Jeg elsker at lave god mad og spise det sammen med mine venner!

I denne uge har jeg været på kundebesøg udenbys med dertilhørende hotelophold og restaurantionsbesøg. Der er virkelig ikke noget, der er så galt, at det ikke er godt for noget. Og sådan en uge, hvor man får lov til at spise ude og bare sætte sig til bords og lade andre klare opvasken, det er nu ikke så ringe endda!

Første aften var vi på fransk brasserie. Det var ret godt! Selvom der nu var tale om et brasserie, der havde en pizzaovn stående i de tilstødende lokaler! Ikke meget fransk over det og det kan man heller ikke sige om brødet, vi fik serveret som snack:

Til forret valgte jeg en ret med jomfruhummer... Jeg nåede næsten at blive skuffet, da jeg så dild-kvisten på toppen, men heldigvis var det det eneste Dild, der var over det...

Derefter fik jeg en kalvefilet med en Pommes Anna og en morkelsauce... Virkelig lækkert og perfekt tilberedt kød og meget velsmagende sauce.


Den anden aften var på restaurant MadDonna...

Jeg var fristet til igen at hoppe på jomfruhummerhalerne, men valgte i stedet carpaccio...

Det fortrød jeg nu, da jeg så mine kollegaers forret. Trods Dild.


Hovedretten var endnu en gang en god bøf... Jeg bestiller altid min rød for at være sikker på, at den ikke risikerer at være blevet grå! det var jeg glad for, for den var kun lige rosa...

Men smagen fejlede bestemt ikke noget og tilbehøret var enormt lækkert!

Tredje aften stod den på restaurant Ravello. Eller "den på hjørnet" som vi kalder den... Ægte italiensk og dejligt!

Vi havde bestilt månedens menu. 

Forretten var stuvede svampe på brød... Det var mest svampe i fløde og egentligt ret simpelt! 

Jeg manglede nok lidt noget syre eller noget, der brød rettens eller meget cremede og runde smag. Men det var bestemt ikke fordi det smagte dårligt.

Hovedretten var ugens tredje bøf... 

Kødet var stegt helt perfekt rødt og saucen var virkelig lækker. Tilbehøret lignede mest noget jeg ville forvente på en kro i udkantsdanmark eller på et plejehjem, men udseendet snød. Rødbederne var lækre Marinerede og sprøde og de små gulerødder var stegt i smør og hvidløg. Blomkålen kunne jeg godt have undværet, men ellers var det virkelig lækkert...

Den sidse aften har vi tradition for, at vi skal toppe alle de andre aftner! Det er den aften, hvor vi spiser på Carolais Kroen! I ugen op til vores besøg der går vi og snakker om, hvor meget vi glæder os og hvor godt det bliver. Det vilde er, at selvom vi taler det op, så overstiger det bare forventningerne!

Jeg fik en 300 g oksemørbrad stegt i hvidløgssmør... 

Det var simpelthen den bedste bøf, jeg nogensinde har fået!!! Det var så mørt, at bøffen ville kunne spises med en teske! Tilbehøret på kroen har ingen fokus overhovedet! Det er en yderst simpel salatbar, pommes frites og ingen sauce! Men kødet har de FULDSTÆNDIG styr på! 

Efter sådan 4 dage med store bøffer er jeg også mættet for en stund! Men igen det er nu meget rart bare at sætte sig til bords... Især når det er fyldt med god mad!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar