onsdag den 29. januar 2014

Jeg forstår altså ikke altid, hvordan faste virker...

.... Men det gør det!

Efter ikke at have været 110% dedikeret med at have 2 fastedage om ugen, så har jeg her i januar haft noget svingende resultater på vægten!

Nogle udsving kan let forklares; en hel uge med spise-løs og vin til maden stort set hver aften fik vægten til at stige til et niveau, hvor jeg var tilbage på samlet minus 5 kg... Ikke særlig motiverende, men trods alt forståeligt...

Andre udfald forstår jeg simpelthen ikke...  I sidste uge holdt jeg fasten som man nu skal. Det gav heldigvis resultat på minus 2 kg. I denne uge har jeg indtil videre fastet 1 dag. Trods masser af væske og fokus på at gøre det helt efter bogen gav min fastedag INTET resultat! Dagen efter vejede jeg stadig det samme som om morgenen på min fastedag...

Så havde jeg en dag, hvor jeg spiste lakrids, fik chokolade (og jeg er ellers ikke chokoladespisende, men havde et møde, hvor det stod lige foran mig...) til frokost, fik Mackies-burger og tilhørende pommes frites en mas... Og her må jeg lige påpege, at jeg virkelig fik det skidt af at spise den burger!!! Ikke mentalt; jeg havde jo bestemt mig for at spise den, så derfor skulle den også spises!! Og nydes!!! Men jeg spiste nok for meget for hurtigt og endte med at få ondt i maven, klodsved og kvalme! 

Dagen efter var jeg igen på vægten- og nu bliver det mærkeligt; jeg havde tabt yderligere 200 g... Jeg ved godt det ikke er meget, men helt ærligt, så forstår jeg det bare ikke... Men nogle ting skal man ikke forstå, men blot acceptere. Og hvis jeg taber mig efter en dag, der virkelig er usund, så accepterer jeg da gerne...

Resten af ugen kommer det til at passe virkelig dårligt med at faste, så jeg må gemme den sidste fastedag til weekenden... Så må vi se, hvordan mine spisedage indtil da påvirker vægten...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar