tirsdag den 28. januar 2014

Pandekager til morgenmad...

Jeg elsker bare de dage, hvor der er tid til selvforkælelse fra morgenstunden... I lørdags stod den på pandekager hjemme hos mig! 

Jeg forsøger så vidt muligt at begrænse indtaget af hvede i min kost, fordi det gør mig oppustet... Derfor var de her pandekager et forsøg på at lave pandekager uden mel.

Ingredienser (3 tykke pandekager)
1 moden avocado
1,5 dl ruggryn
1 dl kogende vand
1 stort æg
Kardemomme
Vanille

Smør til stegning.

How to:
Ruggrynene hældes i en skål og overhældes med det kogte vand. Der røres hurtigt. Avocadoen moses hældes op i skålen sammen med grynene.
Gryn og avocado røres sammen med æg og krydderier.

Smør smeltes på panden. Og en klat af dejen hældes op på panden.

Efter et par minutter er pandekagen klar til at blive vendt.

Pandekagen er færdig, når den er brun rundt omkring i kanten.

Jeg serverede pandekagerne med ahornsirup og friske blåbær.

Det var total luksus morgenmad og ultimativ forkælelse og mættede virkelig meget...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar