søndag den 9. februar 2014

Det bedste til mig og mine venner...

I onsdags havde jeg besøg af nogle af mine bedste venner... Jeg havde inviteret på middag og vi skulle have noget, der efterhånden er en klassikere hjemme hos mig. Pasta og italiensk! Den samlede ret kom til at bestå af pasta vendt med hjemmelavet pesto , kyllingebryst, rucula, friske tomater og toppet med frisk balisikum og parmesan-ost.
 
Først stegte jeg nogle kyllingebryster...

Mine gæster skal ikke påtvinges at spise mad med begrænset kulhydrat indtag, men jeg forsøger selv at gå udenom pasta, kartofler og ris i hverdagen... Og da jeg spurgte, hvad de helst ville have, ville min veninde faktisk gerne have både alimindelig pasta og også have lidt af retten med Squash-pasta.
 

Jeg skyllede noget frisk rucula-salat....

Skar nogle friske blomme-tomater i kvarte...

Retten blev serveret i mine pasta-skåle, som jeg har fået fra en italiensk restaurant...

Til gæsterne var pastaen frisk spinat-pasta og retten så sådan ud...

Og til dem, der ikke nødvendigvis skulle have almindelig pasta så retten sådan ud:
 
For fasteversionen af retten er opskriften er som følger:
 
1 kyllingebryst (100 g, 115 kcal)
Squashpasta af 1 squash (300 g, 54 kcal)
Friske tomater (100 g, 20 kcal)
Rucula (25 g, 7 kcal)
Syltede peberfrugter (100 g, 20 kcal)
Frisk revet parmesanost (30 g, 117 kcal)
Frisk basilikum
 
I alt 333 kcal
 
Det smagte virkelig skønt...
Og mine gæster var meget tilfredse...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar