søndag den 9. februar 2014

Mit nye legetøj...

... En Römertopf!

Jeg har gået længe og tænkt, at jeg måtte anskaffe mig sådan en. Det er et glimrende redskab til at lave simremad uden at skulle røre i det hele tiden...

Forrige lørdag var jeg nede i byen og fandt en på bud, så nu blev det... Og i lørdags blev den indviet.
 
Jeg havde rester af rådyr-kølle liggende i fryseren fra nytåret sammen med resterne af noget fond kogt på rødvin, svampe, stjerneanis, mørk øl og rødløg også fra nytåret. Det blev taget direkte fra fryseren og lagt i römertopfen sammen med en dåse tomatpasta og en flaske Maizena madlavningsfløde. Og så blev det hele sat i ovnen ved 150 grader og fik bare lov til at stå og passe sig selv hele dagen. En time inden planlagt servering rørte jeg lidt i det og skruede varmen op på 200 grader.

Som tilbehør til retten kogte jeg grønne bønner. Det kunne sagtens serveres med ris eller kartoffelmos, men jeg er mere til at spise mere af kødet end at blive mæt af kulhydrater...

Jeg havde bagt noget brød med en masse solsikkekerner til..

Og så var lørdagens menu ellers klar. Serveret med et godt glas rødvin!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar