fredag den 14. februar 2014

Mere knald på smagen...

Jeg var i Føtex food med en kammerat og går forbi en tilbudsø, hvor der er stillet en masse glas op med en masse forskellige pesto, tapanade mv... Jeg stopper op og skal selvfølgelig lige se, om der er noget nyt og spændende. 

Min kammerat begynder bare at grine af mig... "Selvfølgelig skal du lige kigge, du er en sucker for alt, der lige er puttet på et lille fint glas..." - jeg kunne kun grine med og erkende, at han havde ret... Det afspejler sig ofte i min indkøbskurv og i særdeleshed i mit køleskab... 

Men det er jo bare, fordi jeg så godt kan lide, når maden lige kan få et pift af boget smagshalløj på tallerknen... Jeg er helt vild med, når der er en masse forskellige smagsnuancer og når der virkelig er knas på smagen...

Jeg laver ofte en anretning til mig selv om aftnen med forskellige oste, pølser, og pestoen og specialiteter. (Se opslag, fredagshygge, Søndagsmiddag, Sejrsmiddag, Årets nytårsmenu)

Derfor bliver jeg altid glad indeni, når jeg finder noget nyt, der kan bidrage til min tallerkens variation. seneste fund er denne:
En pistacie-creme... Det smager helt fantastisk... Jeg glæder mig virkelig til at spise den sammen med knækbrød med en god ost!

Noget andet, der bidrager til smagen i min madlavning er friske krydderurter... Som følge af, at vinteren desværre umuliggør at holde liv i min køkkenhave på altanen 
(Behøver jeg sige, at jeg glæder mig til sommer...) har jeg været nødsaget til at finde alternative "køkkenhaver"...
 
Indtil sommeren igen gør det muligt at høste krydderurter ude i stor stil...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar