lørdag den 15. februar 2014

Søsterhygge og sushi...

Jeg havde besøg af min søster sidste weekend. Det var noget så dejligt. Vi har mange traditioner, når vi er sammen. Tidligere skulle vi altid have herregårdsbøf med det hele. Hakkebøffer, Knors bearnaisesauce, ærter og pommes frites. Så gik vi over til at skulle have mexicansk mad. Tortillapandekager, med kødfyld, salat, guacamole, revet ost og salsa. Vores nye tradition er sushi. Og jeg kan lide det.
 
Jeg elsker de friske råvarer.

De flotte farver:

Smagsnuancerne i at få en kombination af for eksempel crispy ebi, agursk, chilimayo og avocado.

Og så elsker jeg, at det eneste forberedelse, man skal lave er, at tage de lækre sushistykker fra en færdig bakke og over på sit eget sushibræt for at være klar til at spise...

Jeg ved godt, at de hvide sushiris ikke er det bedste i forhold til at holde GI-indekset nede og dermed holde mit blodsukker stabilt. Men når vi nu samtidig har tradition for, at vi skal have bland-selv slik, så kan det næsten være det samme...

Og fordi det nu var fredag, så skal der også være plads til et glas rødvin, så det var der...

Dagen efter vores fredagshygge skulle vi på den helt store shoppetur. Efter flere timers effektiv powershopping og diverse lækre indkøb gik vi på café og forkælede os selv endnu mere.
Skøn start på weekenden med både dejligt selskab og dejlige måltider...


2 kommentarer:

  1. Mmmmh, sushi er altså også bare noget af det lækreste! :D Total yndlings mad!

    SvarSlet
  2. Julie, det er det nemlig! Dejlig let og friskt og smagfuldt! Gentager i aften:-)

    SvarSlet