lørdag den 8. marts 2014

Pandekager... 3. Gang er lykkens gang...

Der er ikke noget bedre end at kredse om sig selv ved at forkæle med lækker morgenmad, når der er tid til at lave det...

Jeg har tidligere prøvet med at lave pandekager... Nu tror jeg den er der:

Ingredienser:
1 avocado (100 g, 193 kcal)
2 æg (100 g, 154 kcal)
En håndfuld ruggryn (30 g, 105 kcal)
3/4 dl vand
Kardemomme
Vanillesukker

How to:
Ruggryn overhældes med kogende vand. Avocadoen blendes i en skål sammen med æggene... Når massen er jævn og glat, vendes havregrynene i massen sammen med kardemomme og vanille... Der er nok til 6 pandekager i portionen. Steges i smør eller margarine. En stor spiseske lægges på panden og flades ud med bagsiden af en spiseske.

Jeg har lavet pandekagerne lidt mindre denne gang for at gøre dem lettere at håndtere... De vendes, når de er gyldne i kanten og er færdige, når de er sprøde på begge sider...

Der var nok til at jeg kunne spise pandekager af 2 omgange...

Første omgang spiste jeg med friske jordbær og blåbær- medførte dejlige tanker om sommer og sol at sætte tænderne i sprøde jordbær...


Anden omgang blev indtaget med blåbær og ahornsirup...

Begge gange var det helt fantastisk! Pandekagerne er meget lette og luftige - der er ingen mel i og alt efter, hvad man hælder ovenpå, kan pandekagerne sagtens spises på en fastedag...

Hvis man deler det i 2 portioner og man anvender flydende margarine (50 g, til stegning i alt, indeholder pandekagerne i alt pr portion, ca. 400 kcal)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar