tirsdag den 24. juni 2014

Restaurant Mellemrum

Fars dag er egentligt ikke en højdag, jeg normalt ville fejre. Meeeen dette år havde restaurant Mellemrum lavet en fars dags menu, der var værd at fejre...
 
Første ret var en tartar med fritter...
Det var ret lækkert...

Næste ret var en cognac flamberet bøf! Jeg er ret tosset med Mellemrums koncept med at komme ind til bordet og flambere bøffen i cognac.


Ganske klassisk kobber-apparat.



Og når bøfferne så ser sådan ud, så er der både til maven, ganen og...

... Til øjet! Store flammer og masser af varme og lidt dramatisk! Det er good show for the money...




Noget andet jeg godt kan lide ved Restaurant Mellemrum, er de små detaljer. 

Et eksempel herpå er deres version af peber. Mellemrum bruger langtidsbagte hvidløg. Sidst jeg var på restauranten, var jeg nødt til at udfritte tjeneren for opskriften på hvidløg, men jeg har endnu til gode at lave dem selv, men konceptet er, at hvidløgsfedene skal lægges i ovnen ved lav temperatur i mange timer. Derefter køles hvidløgene ned. Ved servering skal man bruge en sten. Kokken fra restauranten har selv været ude at samle sten i den danske natur. Stenen skal have lidt struktur, så den kan bruges som rivejern. 

Det smager virkelig fantastisk i stedet for almindelig friskkværnet peber... På billedet herunder ses de bagte hvidløg sammen med danske nye kartofler. Så lækkert!


Aftnens sidste ret hed solbær; kage, sirup og is. Alt med solbær. Dejligt...

Og ja, vi lod os også friste af muligheden for vinmenu... 


Alt i alt en dejlig aften, med dejlig mad, godt selskab, god vin og lidt hverdagsluksus...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar