tirsdag den 28. oktober 2014

Fødselsdagsmiddag på Gran

2014 har været et år i de runde fødselsdagskram tegn... Heldigvis er vi nogen der mener at alder bare er et tal OG at det kan godt være det er træls at blive ældre, men alternativet til at blive ældre er værre! 

I denne omgang var det ikke min egen fødselsdag, men min kærestes og tallet var større end 30, men dog lige så rundt og det skulle selvfølgelig fejres med maner!

Dagen blev brugt på fødselsdagsmorgenmad, fødselsdagsboller, ikke så meget fødselsdagssang (vi er nogen, der synger bedst, når vi mimer) og en masse fødselsdagshygge...

Om aftnen skulle vi spise ude. Valget faldt på Café Gran (jeps i Horsens, læs. Snart ny hjemmebane) - det var en glimrende balance til familiens yngstes madlyst og familiens ældste gourmetpræferencer...

Først lækkert brød med oliven og grøn (pesto-) smør...


Dernæst forret;

Jomfruhummer til fødselaren...

Fisk, halvåbne muslinge-totelinni, valnødder, salturt og noget med persille (ikke dild, heldigvis)

Luksus fish n chips til den yngste (med dildmayo, som var nej tak)...


Nachos med kylling til den ældste af de små...

Hovedretten var braiseret gris med skorzonerrod til fødselaren... Stor begejstring!

Jeg fik verdens rødeste menu- rosa ko med rødbeder og bær...
 
Desserten var en med hindbær til mig...

Der var også en med karamel og havtorn- pivlækker...

Og så havde fødselaren valgt en passionsdaquari jeg kunne slutte aftnen med... Han er sød nok! 

Dejlig aften, mad til 4 mand 1.425 kr. Inkl vin, drikkevarer til de små og gå hjem coctails! Herlig aften, dejligt selskab, tillykke med fødselsdagen:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar