torsdag den 29. august 2013

Om den direkte sammenhæng mellem vægtsvingninger og humørsvingninger…


Fredag var 3. fastedag. Udgangspunktet var Minus 2 kg fra start-vægten, så optimismen var helt i top. Fredag er desværre bare en svær dag at komme igennem på min arbejdsplads uden at flashe sin faste… Først var der min kollega, der allerede fra kl. 9 om morgenen begyndte at snakke om, at det skulle blive godt med en fredagsøl efter arbejde! Så var der frokostpausen, hvor jeg sprang over – til min kollegas store chok… Og fredags sidste prøvelse på arbejdet – hjemmelavede flødeboller fra cheferne i anledning i, at de var væk på konference.

Men jeg tog hjem efter en Cola light i fredagsbaren uden at være faldet i… Stolt? Jeps! Så efter en fredag med utroligt meget mådehold og følelsen af at være en af de mennesker i verden, der har allermest viljestyrke, tænkte jeg lørdag morgen, at nu skulle den første uges score gøres op – og den skulle gøres op i tabte kg. Desværre var resultatet lørdag morgen PLUS 1 kg. i forhold til om morgenen fredag… Det ville være lyv at sige, at jeg ikke var skuffet!

Lørdag skulle jeg holde fødselsdag med rigtig meget god mad… Jeg havde lavet mad med Marrokansk tema til mine gæster og nød bare at bruge en hel dag i køkkenet med madlavning og forberedelser til en dejlig aften i selskab med gode venner. Maden var en succes – og det er det gode ved 5:2 kuren, at selvom jeg fredag følte mig socialt handicappet, så var det kun én dag, før det igen er tilladt at spise normalt… Okay måske lørdagens kalorie indtag var lidt over normalt…

Startede lørdagen med min yndlings-morgenmad (se ikke-fastedags opskrift nr. 1) og sluttede dagen med verdens bedste hotdog (se ikke faste-dags opskrift nr. 2) – ind imellem de måltider var der både blevet indtaget adskillige kalorier i både fast og flydende form… Søndag blev som resultat af de kalorier, der var blevet indtaget i flydende form, brugt i sengen… Selskabet bestod af en fosterstilling, en pakke saltstænger og en flaske vand!

Okay så sådan en weekend er næppe godt for vægten… Efter første uge og 3 faste-dage, synes jeg egentligt stadig, at jeg var godt tilfreds. Tirsdag var fastedag nr. 4 og den aften efter udelukkende af have indtaget 2 kopper kaffe og en flaske vand hele dagen, blev jeg igen fristet til at besøge badevægten… Det skulle jeg ikke have gjort! Vægten sagde PLUS 1,3 kg. Og det var ikke en gang i forhold til, hvad den sagde da jeg besøgte den sidst, NÆ NEJ det var endda i forhold til start-vægten før kuren! Så kunne det godt være, at jeg var skuffet, da jeg var på vægten og havde ”genvundet” 1 kg – men ordet skuffelse blev vist først rigtigt stadfæstet i ordbogen, da jeg var på vægten den aften…
Men i stedet for at lade mig slå ud og tænke, ”Så kan det også bare være lige meget”, bestemte jeg mig for, at det måske var nødvendigt at gøre lidt mere for også at få noget motion ind over for lige at få kroppen kick-startet i den rigtige retning… Så mig ind at booke en spinningtime næste morgen. Derudover gik jeg i gang med at lave en liste over tiltag, jeg kan gøre for at se den rigtige slags resultater fremover. Herunder er en af dem, at jeg ikke må gå på vægten igen, før der er gået en måned… Det bliver en kamp. Men for at gøre det lettere, har jeg pillet batterierne ud af min ellers nyanskaffede badevægt og sat den ind i et skab… Den skal i hvert tilfælde hverken friste mig til et nyt besøg eller håne mig ved at stå der og række tunge… Så nu giver jeg den en skalle med kuren de næste 3 uger… Og når der er gået en måned fra start-dagen, så hopper jeg på vægten igen! Og så regner jeg virkelig med at se resultater, der ikke får mit humør til at styrt-dykke…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar