lørdag den 21. september 2013

Du er godt nok et overskudsmenneske...

Jeg er blevet kaldt mange ting igennem tiden - og nu kan jeg tilføje overskudsmenneske til listen! 

Over en fredagsøl på kontoret blev jeg enig med en af mine kollegaer om, at det nok snart var tid til at jeg skulle bage nogle boller til afdelingen - så det gjorde jeg... Jeg synes jo egentligt ikke, at det er noget særligt, når man har opskriften på Verdens nemmeste boller - okay måske lidt friskt, da vækkeuret ringede kl 6 for at minde mig om, at jeg havde en ovn, der skulle tændes, men det er bare ikke noget, der kræver det helt store!

Dejen blev rørt aftnen før (under skarpt opsyn af et par stykker fra madklubben, der til stor undren udbrød; jamen du laver jo selv dejen fra bunden?! Og er det bare sådan noget du lige rører sammen lidt på slump?!). Om morgenen blev ovnen tændt, bollerne "klasket" op på en bageplade og så passede de ellers sig selv, mens jeg kunne bruge resten af morgenen på at få sat noget vasketøj over og gå i bad!

Bollerne bragte stor glæde hos mine kollegaer! Men det er jo nok også billige points at hente - især når bollerne serveres stadig smålune og med Nutella!

Men det der med overskudsmenneske - det er ikke det værste, man kan blive kaldt! Især ikke, når man ikke selv synes, at det er noget særligt, man har gjort! Jeg synes det er dejligt, at jeg har fået overskuddet til at gøre sådan noget - det er en ret dejlig effekt at 5:2 diæten...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar