søndag den 22. september 2013

Status efter en måned...

I onsdags havde jeg fulgt diæten i 1 måned! Jeg tror aldrig nogensinde, at jeg tidligere har gjort noget i kategorien "livsstilsændringer" og rent faktisk holdt det i så lang tid af gangen! Jeg er glad og lidt stolt og måske lidt overrasket - både over min egen vedholdenhed, men nok mest over, at det er noget jeg rent faktisk har lyst til at fortsætte med...

Det var jo egentligt min plan, at jeg ville gå på vægten efter en måned! Det har jeg udsat på ubestemt tid... Jeg ved ikke, om jeg har tabt mig- det føles ikke sådan! Men der er sket mange andre positive ting! Jeg har lært en helt masse om kalorier og kalorielet madlavning. Jeg har fået indblik i kuren og dens fordele (og ulemper; ingen fredagsøl og ingen fredagsslik, når fredag er en fastedag) og så har jeg fundet ud af, at jeg rent faktisk har en rygrad (Ret overraskende!!!) og at sådan en diæt kan medføre en masse overskud...

Altså det havde da selvfølgelig været virkelig rart, hvis jeg havde smidt 5 kg - helst lige på maven! Eller hvis kuren ikke betød, at man skulle sige nej tak til noget som helst! Det er ikke tilfældet... Men jeg er kommet dertil, hvor jeg rent faktisk sætter pris på fastedagene.

I bogen af Michael Mosley og Mimi Spencer starter de med at skrive meget om de sundhedsmæssige fordele ved kuren - jeg gad godt vide, om jeg har fået nogle af dem?! Men det ville jo have krævet, at jeg var blevet testet herfor før opstart på diæten og løbende under diæten. Det kunne da være rart, hvis det også var tilfældet, at der også var en sundhedsmæssig effekt at føle... Men uanset, om det er direkte sundhedsmæssige effekter, der er af kuren, så fortsætter jeg lidt endnu! OG så glæder jeg mig til at se resultatet efter endnu en måned...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar