fredag den 20. september 2013

Fastemenu nr. 10

”Pasta” og rustik kødsauce...
Det handler om at bruge det, der lige er i køleskabet. Så da jeg efter en grillaften med nogle venner havde 2 hakkebøffer, der havde været en tur på grillen til overs tænkte jeg, at det kan nok godt bruges til noget lækkert senere…

Jeg synes nu ikke lige, at det tidligere har været fastedagene, hvor jeg er bedst til at bruge rester, fordi der ofte er tilsat et eller andet i min madlavning, som jeg ikke synes, der er plads til i kalorieregnskabet på en fastedag… Men bøfferne og en masse grønsager, der egentligt trængte til at blive spist, blev omsat til en lækker rustik kødsauce.


Ingredienser:

1 spsk rapsolie (5 ml, ca 40 kcal)
Oregano (2 spsk, ca 15 g, 15 kcal)
2 hakkebøffer af oksekød, 3-7%(160 g, 300 kcal)
1 løg, (100 g, 38 kcal)
Hvidløg (5 g, 5 kcal)
Tomatsauce, færdigkøbt med krydderier (400 g, 180 kcal)
1 stor porre (150 g, 35 kcal)
1 peberfrugt (100 g, 30 kcal)
Revet gulerod (200 g, 68 kcal)
Baby spinat (100 g, 25 kcal)
Salt

How to:
Rapsolien hældes på en varm pande og tilsættes løg og oregano, der brunes af. Hakkebøfferne skæres i rustikke tern og hældes på panden sammen med hvidløg. Tomatsaucen hældes over og det hele simre, mens grøntsagerne snittes i ønsket størrelse og hældes i kødsaucen.


I alt 736 kcal (der var nok til 3 portioner, 245 kcal pr. portion)


Serveret med spiralizeret squash, (100 g, 18 kcal) kogt til pasta
og revet ost (20 g, 50 kcal). Osten lægges imellem den varme "pasta" og kødsaucen og smelter...

Det smagte virkelig skønt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar