torsdag den 19. september 2013

Suppesøndag er tilbage...

For et stykke tid siden havde jeg sammen med nogle venner en tradition om, at vi om søndagen mødtes til suppe… Det var ofte hjemme hos mig – og den eneste regel var, at man skulle melde, om man kunne komme og så var der ellers søndagshygge, suppe og ofte en god film…

Den tradition er nu genindført – omend i en lidt modificeret form! Tidligere var vi en 4-5 stykker til suppe! Nu er vi i første omgang kun 2. Vi skal først have traditionen op at køre igen og derefter kan vi begynde at invitere flere med. Vi har været realistiske og aftalt, at det bare som minimum skal være en gang i måneden i stedet for hver søndag – men ellers er det planen, at vi skal mødes og hygge – ganske uformelt – til en omgang ”spis, hyg og skrid…”

Det er ikke sådan noget, hvor man bliver hængende til langt ud på aftnen – nej, vi skal jo op i skole og på arbejde næste dag. Og det kan også meget vel falde sammen med enten en faste dag for mig, en tømmermænds-søndag eller i nogle tilfælde begge dele…

Første møde var i søndags og menuen stod på Karrysuppe med kylling! (se faste opskrift nr. 9) Den smagte skønt! Godt krydret, lidt saltet (godt mod tømmermænd efter en vild medhjælperfest under Bøgen!!!) Og rigtig velsmagende… Sådan en suppe, der får hele opgangen til at dufte af karry og bare rigtig giver varmen på sådan en søndag, hvor vejret sagde sofa, sokker og suppe…
 
Nu glæder jeg mig allerede til at finde på menuen til næste gang – en ting er sikkert… Vi skal have suppe!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar