onsdag den 18. september 2013

Jeg skal på kursus…

… Denne gang er det et madlavningskursus! Sammen med en veninde har jeg meldt mig til et kursus! På aftenskole! Det hedder ”spændende mad med finesser” – og jeg glæder mig!
 
Den anden dag fik vi tilsendt opskrifter til første undervisningsgang. Det var på en fastedag og resulterede i, at min mave knurrede amok og mit mundvand nærmest druknede mig! Det lyder simpelthen til at være sådan noget lækkert mad! En lille detalje, at der skal laves 4 retter! Det er virkelig meget mad! Men, men, men heldigvis for denne diæt, at der også er plads til det!

Jeg synes, at jeg har temmelig mange planer i denne uge! Madklub, madlavningskursus, kursus i København, afskedsarrangement for nogle tidligere kollegaer, familiefødselsdag… Men trods det, bliver jeg ikke en gang stresset over, at jeg ikke kan få det til at passe ind med fastedage! Nu har jeg fulgt 5:2 diæten fra bogen af samme navn af Michael Mosley og Minni Spencer i 1 måned. Og jeg må sige, at det går godt!
Okay, så jeg har ikke været på vægten i virkelig lang tid – og jeg kommer også til at vente lidt endnu med det, men det går virkelig godt! Jeg synes fastedagene er lette at holde (til trods for, at der ofte er knurrende mave på kontoret, når de andre går til frokost og at jeg føler mig lidt sådan frelst, når jeg takker nej til kage) og det er virkelig en befrielse, at det ikke er sådan en kur, hvor man skal stå op før kl. 5 om morgenen for at snitte 1250 g. grønsager til madpakken og snack og mellemmåltider. Det her er nemt! Og det er skønt! Og det aller bedste; Der er stadig plads til både vin til kokken og hyggeaftner over fyldte tallerkner….
Nå tilbage til mit foranstående kursus! Nøj, hvor jeg glæder mig til at lære en hel masse om, hvordan man rigtig laver mad! Jeg har jo aldrig nogensinde sådan rigtig lært at lave mad noget sted! Da jeg flyttede hjemmefra måtte jeg ringe hjem til min mor og spørge hende, hvordan man koger kartofler… Men efterhånden som min kærlighed til mad er vokset og vokset er min interesse for at lave maden det også! Og nu skal jeg så på kursus for at få en masse nye opskrifter med hjem i baggagen og for at lære en masse tips og tricks til, hvordan man laver ”Spændende mad med finesser”…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar