onsdag den 16. oktober 2013

Fastemenu nr. 13

Klassisk Bolognese...

 
Jeg har lidt travlt for tiden, så der er ikke altid tid til at lave aftensmad hver dag, derfor lavede jeg en stor portion bolognese som kunne række til flere dage... 

Der blev til 5 portioner af dette...

10 g hvidløg (10 kcal)
1 spsk rapsolie (80 kcal)
3 spsk oregano (20 g, 20 kcal)
Revet gulerod (300 g, 102 kcal)
Hakket oksekød, 3-7% (200 g, 364 kcal)
Løg skåret i tynde både (200 g, 76 kcal)
1 bøtte hakket tomater (390 g, 156 kcal)
1 stor tomatpasta 
1 bouillonterning (25 kcal)
1 pakke røget filet skåret i tern (115 g, 127 kcal)
Soltørret tomat i tern (25 g, 100 kcal)

How to:
Hvidløg og oregano svitses kort i rapsolien, gulerødder og oksekød tilsættes. Når kødet er brunet tilsættes løget. Efterfølgende tilsættes tomaterne, lidt vand og bouillon og retten simrer indtil en halv times tid før servering.
Der tilsættes røget filet og soltørret tomat og bolognesen simrer videre til servering...

Kcal i alt ca. 1.100, 5 portioner af 220 kcal

På min fastedag spiste jeg retten sammen med Squashpasta (150 g, 27 kcal) og 30 g revet ost (78 kcal)

Måltidet i alt 325 kcal...

Jeg synes det er fantastisk med squashpastaen, at jeg kan sno det om min gaffel sammen med den revne ost og  have fornemmelsen af traditionel pasta bolognese...

Jeg nød også retten på en ikke fastedag med alm fuldkornspasta og frisk basilikum...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar