fredag den 15. november 2013

3 måneder senere...

På mandag er det 3 måneder siden jeg gav mig i kast med 5:2 diæten. Det har været en oplevelse med mange forskellige udfordringer... Men jeg er stolt af at sige, at jeg har holdt det! Jeg har præsteret at få 2 fastedage lagt ind i programmet hver eneste uge og ikke nok med det, det har virket!

Jeg har aldrig tidligere kunne holde mig til en diæt så længe, men jeg må sige, at det her virker for mig! Jeg synes selvfølgelig ikke altid, at det er sjovt! Det ville da være dejligt, hvis jeg altid kunne spise og drikke lige som jeg vil! Det gode ved kuren er, at det føler jeg faktisk jeg kan!!! Selvom der er nogle af fastedagene, hvor sulten melder sig hyppigt og det nærmest skærrer i mit madglade hjerte, at der er noget jeg må sige nej til, så har tanken om, at der er intet, der er forbudt, virkelig været afgørende.

Jeg har kunne gøre en masse ting, som tidligere ville have kostet på både vægten og på samvittigheden, fordi jeg 2 dage om ugen har holdt igen - og det synes jeg er fantastisk!!! 

Kuren har givet mig mere fokus på, hvad jeg putter i munden- også på ikke fastedage - og så har den givet mig et andet forhold til, hvad der er værd at bruge sine kalorier på! Det har også givet mig fokus på, at sultfølelse ikke er lig med sukkerkold og behov for at hoppe på en pose lakrids... Og diæten er skyld i adskillige kommentarer fra venner og bekendte om, at man godt kan se, at jeg har gjort noget...

Og hvad har resultatet så været?
Vægttab på 5 kg og tab af 10 cm i taljen. Derudover har jeg smidt ca. 30 cm fordelt rundt omkring på resten af kroppen... 

Det er rigtig dejligt at kunne se resultatet af diæten, og resultaterne giver mig mod på at fortsætte med det lidt endnu, for målet er bestemt ikke nået...

Men skulle der være nogen derude, der overvejer, om 5:2 kuren bare er snak, så vil jeg gerne bekræfte at den virker! Og selvom det ikke altid er let, så er det den diæt, jeg har fulgt, der har givet mest frihed til stadig at være med, når der er fester og stadig spise både 3 retters menuer og nyde et glas vin til maden i hverdagen... Jeg vil gerne anbefale 5:2 kuren, og hvis der er nogen, der har spørgsmål til kuren eller kan bruge fasteopskrifterne på bloggen som inspiration, så er mine erfaringer til fri afbenyttelse...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar