søndag den 17. november 2013

Pastaretter - madinspiration på både fastedage og ikke-fastedage...

Det gode ved pastaretter er, at det er så let at smide det, der lige er i køleskabet på panden, tilsætte kylling og madlavningsfløde og så ellers bare koge noget pasta... For mit vedkommende oftest squashpasta.
Når jeg skal lave nem og lækker mad, så falder den ofte på pastaretter... Det er også let at lave en stor portion, så der er til flere dage og derved er let aftensmad på de dage, hvor jeg faster... Det er nemlig en af de største udfordringer for mig på fastedage; det med madlavning må gerne gå stærkt, når jeg kommer hjem fra arbejde på en fastedag, hvor det eneste jeg har fået i løbet af dagen er vand og kaffe...

Det er lækkert bare at kunne tage en portion kødsauce op af fryseren... 

Derudover er det også god gæstemad! Det er let at lave lækkert, og det er let at tilsætte lækre ingredienser i og tilpasse forskellige gæsters smags... 

Jeg har indtil nu ikke fået klager fra mine gæster over de pastaretter, jeg har serveret... 

Også selvom det bare er noget så simpelt som pasta matriciana;
Og så skal der ofte bare få ingredienser til for at have en super lækker ret på kort tid.

Pasta matriciana er for eksempel bare løg, chili, lufttørret skinke og tomatsauce. Serveret med pasta, revet ost og frisk basilikum... Det tager ikke længere tid end det tager pastaen at koge og så er der serveret. Og så kan det let laves til en fasteret ved at servere det med squashpasta i stedet for almindelig pasta...

Følg med på bloggen! Der kommer helt sikkert flere pastaretter... Både til fastedage og ikke-fastedage...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar