torsdag den 28. november 2013

Det' sørme, Det' sandt, December...

Så går vi snart julemåneden i møde... Ihhhh, hvor jeg glæder mig! Det er en måned, der plejer at være præget af hygge og lækkerier og nydelse og varme sokker og julekalender og en masse traditioner.

Der er en masse traditioner, der er noget, jeg har med hjemmefra, som bare helst skal være, "som vor mor lavede det" og så er der efterhånden kommet en masse traditioner til.

For eksempel har jeg en fast tradtion med, at d. 1. december pynter jeg op til jul og laver risengrød til mig selv og spiser den i sofaen mens jeg ser en masse julekalender iført mormor-sokker og med tændte stearinlys. Det er fast, at det bare er sådan det skal være...
Da jeg boede hjemme var der også mange traditioner med bagning af julekager, konfekt-lavning og klipning af julepynt... 

Jeg er egentligt ikke så meget til det med alle julekagerne og jeg synes, at man får så meget sødt til alle de arrangementer julen byder på, at jeg ikke gør noget for at få flere julekager ind i programmet. 
 
Brændte mandler derimod, det vil jeg meget nødigt undvære... Da jeg var yngre, lavede jeg dem sammen med min farmor! Der er så mange minder forbundet med at stå og holde øje med panden, duften af karamelliseret sukker og til sidst fylde mandlerne i et syltetøjsglas med en rød sløjfe! Det bliver jeg ALDRIG for gammel til. Eller så sukker-fanatisk, at jeg ikke kan lave dem med rigtig hvid sukker!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar