lørdag den 14. december 2013

Det virker altså for mig der her...

Den sidste måned har bragt mange udfordringer... Vi har haft den afsluttende runde i specialeskrivningen, jeg har haft travlt på job, jeg har skulle læse til eksamen, der har været julefrokoster og generelt har det været en måned med mange planer og aftaler. Det er alt sammen anledninger til at spise for meget, forkert og for ofte! 

Alligevel har jeg præsteret at holde min 5:2 diæt med 2 ugentlige fastedage...

Månedens udfordringer har medført store udsvingninger på vægten! Det var temmelig frusterende at se tal, der gik den forkerte vej, men omvendt har det ikke været mere, end hvad man kan forvente... Jeg har haft temmelig meget stilstand i mit vægttab, hvilket har medført, at håbet om at nå de magiske 70 kg inden jul er blevet sat i skammekrogen! 

I stedet for at give op, bestemte jeg mig for at fokusere på den energi, jeg får ved faste og på de sundhedsmæssige fordele! Og så blev jeg så stædig, at jeg til sidst tog afsted til det der træning! Det var virkelig rart at komme afsted igen! På en uge var jeg afsted 3 gange (det fordobler ca. Antal gange i 2013 !!!) jeg var meget stolt! Og fyldt af energi... 

Men så meldte hverdagen sig atter med lange dage på job og med specialet og det gik lidt i sig selv! Samtidig kan sådan en lang dag, hvor man virkelig skal bruge hovedet godt medføre, at jeg ikke kan overskue at planlægge mad... Det er nemt nok at lade være med at spise om dagen. Men om aftnen!!! Altså nogle gange er det svært ikke at gå ud og kigge i køkkenskabene efter noget, der kan gøre korrekturlæsning interessant! 

Jeg bestemte mig for, at hvis jeg virkelig ikke kunne undvære mad, så måtte jeg spise 10 mandler. Det stabiliserer blodsukkeret, indeholder sundt fedt og ikke mindst tilfredsstiller det min snack-trang, når den bliver for påtrængende!

Igen tænkte jeg, så må vi bare se, hvordan det går... I sidste uge havde jeg som nævnt i tidligere opslag en aha oplevelse af de store, da vægten var gået ned af trods en weekend uden noget, der ligner en grøntsag. I denne uge er det endnu bedre!!! 

Status er nu, at jeg nærmest tror på de magiske 70! Måske ikke inden jul, men så i det mindste inden nytår! Samlet vægttab 6,2 kg. her til morgen - og det var endda ikke efter en fastedag! Jeg er simpelthen så glad for resultatet og jeg nyder at blive mødt med komplimenter og at jeg ikke længere føler mig som en strandet hval! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar