mandag den 9. december 2013

Når det belønner sig at faste...

Efter længere tids stilstand på vægten - eller det vil sige, faktisk udsving på vægten, men den forkerte vej - blev jeg rigtig stædig! Jeg tog mig derfor sammen og kom afsted op at træne! I den forgangne uge havde jeg så min dårligste fastedag indtil nu. Jeg havde noget arbejde, jeg bare skulle have klaret, men hele dagen var jeg ukoncentreret og kunne kun tænke på mad...

Til sidst bukkede jeg under efter flere timers knurrende mave trods kaffe, vand, mere kaffe og mere vand! Jeg gik op til frokost og lavede en tallerken salat med 2 frikadeller til... Efter frokosten var koncentrationen en helt anden og jeg ik lavet det arbejde, jeg skulle...

Om aftnen tog jeg til step for at få forbrændt lidt kalorier og for at få plads til noget aftensmad også (jeg KAN ikke gå i seng med knurrende mave) og gentog derfor en fasteret fra tidligere med salat, røget filet, tomater og lidt dressing og peanuts...

Jeg overskred vist dagens samlede kalorieindtag en lille smule, fordi jeg ikke ved, hvad der præcis var i frikadellerne i kantinen, men jeg tænkte, at i det mindste fik jeg trænet...

Jeg synes ugen var meget udfordrende, fordi jeg havde madlavningskursus torsdag og der var julefrokost på kontoret fredag... Lørdag var appetitten næsten ikke eksisterende, så det meste jeg indtog var i flydende form, men aftensmaden var intet mindre end fantastisk mod mine tømmermænd... Søndag havde jeg andendagstømmermænd og indtog ikke noget, der ligner en grøntsag! Jeg tænkte, at så må jeg bare betale regningen og give den gas med både faste og træning i den kommende uge, men nej!!! Resultatet på vægten her mandag morgen var gevinst! Jeg vejede mindre end jeg har gjort i hele mit fasteforløb og og og ikke nok med det, jeg kunne mandag morgen tage et par bukser på, jeg ikke har kunnet være i i flere år!!!
Måske det bare er okay, at kroppen får et chok i ny og næ og ikke alting går op i at tælle kalorier! Nu har jeg i hvert tilfælde endnu en gang fået motivation til at fortsætte på diæten... Hvor er det dog fantastisk!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar