søndag den 19. januar 2014

Forkælelse med farmor...

Min farmor er en ret så dejlig dame! Hun er over 80 år gammel, men hun skraber stadig lige sne i indkørslen, er eksamensvagt, håndboldpassioneret og så er hun fantastisk god til at samle familien!!! Hun har altid været der til alle større og mindre begivenheder og hun er ikke bleg for at hoppe på en dagstur til Aarhus for at være sammen nogle timer! Jeg føler mig heldig!!!

I den forgangne uge har jeg trods afstanden haft fornøjelsen af at se hende 2 gange! Først i onsdags, hvor jeg forsvarede kandidatafhandling og dernæst i går, hvor hun havde inviteret børn og børnebørn ud at spise med kniv og gaffel!

Første ret var en røget svinemørbrad med kartoffel creme, små marinerede kartofler, syltede rødløg og trøffelmayo... Farvespillet på tallerknen var helt fantastisk! Det samme var smagen...

Aftnens hovedret var kalvemørbrad tilberedt med varme krydderier med en gulerodspuré, små gulerødder, marinerede lilla gulerødder og en chiffon af lilla gulerødder - dertil en rødvinssauce...

Efter hovedretten skulle vi vælge mellem sødt eller ost... Jeg valgte osten... Platten bestod af 3 slags ost (heldigvis alle af ko-mælk) ned en abrikosmarmelade, små oliven og valnødder vendt med svesker...


Alternativet hertil var en chokolademousse med kokos-chiffon og havtorn... Jeg var så heldig at få lov at smage hos min kusine- det var også virkelig lækkert...


Alt i alt var det en super lækker middag og vi var allesammen enige om, at successen bestemt kan gentages...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar