onsdag den 12. februar 2014

Det kan være svært at få passet fastedagene ind...

Jeg havde ramt endnu et plateau! Jeg holder fastedage og taber mig ca. 1 kg, men så har jeg spisedage og så ryger der 1 kg på igen! Jeg forsøger at få træning ind i programmet og jeg overspiser bestemt ikke på mine spisedage! Jeg tæller stadig ikke kalorier på mine spisedage- og det har jeg heller ikke tænkt mig at begynde på... Spisedagene er mit fri-rum, hvor der skal være plads til nydelse og til et glas rødvin til aftensmaden i ny og næ.

Jeg kunne selvfølgelig vælge, at jeg skulle have flere fastedage, skrue op for motionen eller begynde at tælle kalorier på mine spisedage, men det vil jeg ikke! Så ryger pointen med, at 5:2 diæten ikke skal føles som en kur, men skal være en livsstil, der også holder på den lange bane.... 

I sidste uge havde jeg haft svært ved at få passet fastedagene ind... Jeg havde en middagsaftale med nogle venner onsdag, madlavningskursus torsdag og fredag havde jeg besøg af min søster med dertilhørende sushi hygge og bland-selv slik.

Det var super dejligt at have sådan nogle dejlige planer, men det betød også bare, at det var svært at få fastedagene passet ind. Derfor forsøgte jeg mig med halve fastedage. Jeg kørte fra aftensmaden en dag til aftensmaden næste dag og nøjedes med at spise til aftensmåltiderne, hvor jeg til gengæld ikke tænkte over hvad jeg spiste. Det fungerede egentligt fint nok. Jeg var ikke sulten i løbet af dagen, men jeg følte stadig at jeg sprang over, hvor gærdet er lavest og at jeg ikke holdt mig til min 5:2 diæt... Jeg endte også med at tage på meget på. Og det resulterede i, at jeg nu har indgået adskillige væddemå, som jeg tænker skal hjælpe mig tilbage på rette kurs.

I denne uge er jeg meget fokuseret. Jeg vil holde min diæt fuldstændig. Jeg overvejede kort, om jeg skulle få en tredje fastedag ind i denne uge, fordi jeg virkelig hungrer efter at se resultater, men jeg har planlagt, at det skal være lige efter bogen. Ikke noget med at tælle kalorier på fastedage. 2 fastedage - ikke mere - ikke mindre og så glæder jeg mig til at se, hvordan resultaterne er, når ugen er ovre... Jeg håber snart, at mit plateau er ovre og at jeg igen kommer til at se resultater af min faste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar