mandag den 10. februar 2014

GAME ON!!!!

Jeg er træt af udsving på vægten!!! Det er demotiverende - især når det har været lidt svært at finde faste-formen frem igen efter nytåret... Men så er det sgu (pardon my french!!!) heldigt, at jeg kender nogle, der er i samme båd som mig! 

Udsigten til vægttab fik mig 18. August til at starte 5:2 diæten! Jeg blev hurtigt helt vild med livsstilen... Delvis fordi den er let at følge, delvis fordi jeg hurtigt blev lettere!

Men nu her efter julen har der været for mange udsving! Jeg har simpelthen set alt for mange forskellige tal og i forskellige retninger! Jeg overvejede kort at sende min badevægt til psykolog med alle de humørsvingninger den havde- men må jo sande et virkelig træls faktum; tal lyver ikke!!! 

Efter nytår havde jeg taget noget af mit ellers tabte på igen- men jeg var fortrøstningsfuld og tænkte, at det nok skulle gå! Det gjorde det også; jeg så et tak mindre end 70 kg på min vægt for første gang i virkelig virkelig mange år! Så vendte det... Og jeg var oppe og se tal, der gjorde at mit BMI igen var over 25 - en kategori jeg bare IKKE vil ligge i!!! 

I fredags var jeg på vægten og fik en gave! 70,1 sagde den- det medførte "yes" udbrud og hvis jeg kunne, havde jeg givet mig selv en HIGH five! I morges var jeg på vægten igen! Jeg troede ikke mine egne øjne- 75,1! Seriøst! Jeg stod af vægten og prøvede igen... Jo, 75,1 kg! Stod af vægten, flyttede lidt på den- det blev det IKKE bedre af!!! 

Men nu skal det virkelig være løgn! Den hedder hard-core faste for mig fraaaaaa nu af!!! Og for at finde motivationen har jeg indgået væddemål!!! Jeps!!! Hver gang jeg tænker, at "så faster jeg bare i morgen" vil jeg tænke på, at dem, jeg har væddet med nok har mere rygrad end mig!!! Og jeg er ellers ikke noget konkurrence-menneske, men jeg havde virkelig brug for et boost til motivationen! Så nu får den en skalle!!! Væddemålene går på størst procentvise vægttab fra nu af indtil 1. April- jeg skal vise dem skal jeg! Og med dem mener jeg de overflødige kg!!! 

Mit mål er 65 kg til sommer! Hvis jeg når det, så vil jeg virkelig være tilfreds!!! Og det må og skal kunne lade sig gøre! 10 kg på 20 uger- sæt i gang!!! Nu skal den faste bare have en skalle og min motivation, den skal jeg nok holde! Med udsigten til middag på Sechzehn og Mellemrum, når jeg vinder! Jo tak! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar