mandag den 24. marts 2014

Lovely leftovers....

Jeg har sagt det før, og nu siger jeg det igen; jeg kan godt lide rester...

Sidst jeg var på madlavningskursus var der lidt rester at tage med hjem i form af dessertingredienser. Det medførte, at jeg lørdag kunne servere små fine risalamande souffleer for mine gæster...

Også lørdagens dessert medførte rester- denne gang i form af karameliseret hvid chokolade og frisk frugt.


Den karameliserede hvide chokolade er nok det største, der er sket i forhold til udvidelse af min madhorisont siden jeg opdagede sushi og hytteost i omelet og sous vide og hjemmelavede syltede løg og kvædepuré (okay, listen af gode ting, jeg har opdaget de sidste år er lang og crowded!!) - hvoromaltinger jeg kan VIRKELIG godt lide karameliseret hvid chokolade.

Det er ret simpelt at lave:
En plade hvid chokolade hakkes groft.
Hældes i et tærtefad
Sættes i ovnen ved 100 grader
Bages i 20 min eller til det begynder at blive gylden ovenpå.
Derefter vendes det hvert 10. Min indtil det er gyldent og sprødt over det hele.


Resterne af chokoladen blev søndag omsat til dessert sammen med lemoncurd og Frozen skyr..


Og her til aften fik de sidste rester lov at udgøre et faste-måltid sammen med skyr og resterne af frisk frugt fra lørdagens dessert....


Det er jo intet mindre end fantastisk, at man på en fastedag kan få lov til at spise noget, der er så lækkert!!! Den her livsstil er nu altså dejlig...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar